A la darrera classe vam poder veure que existeixen 4 tipus
de formes d’aprenentatge, i que, totes aquestes cal tenir-les presents per a l’elaboració
dels materials didàctics i educatius.
Aquestes 4 formes poden ser de tipus:
- -Doer: Es la forma d’aprenentatge a través de la
qual s’aprèn mitjançant la pràctica.
- -Feeler: Aprenem mitjançant els sentiments. Es un
aprenentatge que es dona mitjançant la motivació intrínseca.
- -Thinker: Aquella forma d’aprenentatge que es
dona mitjançant la lògica i el raonament, es basa en l’anàlisi de les coses.
Qüestionar-se les coses.
- - Observer: Allò que s’apren a través de imatges,
vídeos, etc., és a dir, a través de l’observació.
Creiem que s’hauria d’aplicar un mètode de inclusió alhora
de ensenyar, ja que cada alumne pot tenir una forma diferent d’aprenentatge i,
per tant, lo ideal sería crear i oferir eines que tinguin en compte aquestes 4
formes d’aprenentatge anteriorment esmentades.
Durant la classe, vam poder observar també els FACTORS CLAU PER A DISSENYAR ELS MATERIALS anteriorment
esmentats.
Alhora de dissenyar aquests materials per els alumnes hem de
tindre en compte uns factors clau que són i es poden dividir en el “Què, quan,
qui, on i com”.
- ->Què volem que aprenguin els alumnes (resultats
que volem obtenir, finalitat).
- ->Quin material farem servir per a dur a terme
aquest aprenentatge (buscar recursos que ja estan fets per a crear el material
que necessitem).
- ->Com aplicarem les activitats i el mètode que utilitzarem per exposar i utilitzar
una practica amb els alumnes.
- ->Part logística: quan i on hem d’utilitzar el
material: els recursos s’han d’adaptar al moment i lloc que duem a terme
l’aprenentatge, una situació i un context adient.
Podem dividir en 7 les PARTS PER A DISSENYAR ELS RECURSOS:
Podem dividir en 7 les PARTS PER A DISSENYAR ELS RECURSOS:
1.
Tenir clar el tema que volem treballar.
2.
Establir els objectius que es volen aconseguir
3.
Qüestions essencials. “Què, quan, qui, on i com”.
4.
Tipus d’activitats que necessito per a que s’assoleixin
els aprenentatges.
5.
Buscar el recurs o plataforma que utilitzaré per
crear les activitats.
6.
Creació de les activitats.
7. Avaluar
el material que hem creat.
Finalment, vam veure els OPEN EDUCATIONAL RESOURCES (OER) / RECURSOS EDUCATIUS OBERTS (REO):
Tracta de recursos i materials de la xarxa que són lliures i
gratuïts per a tots els usuaris. Un exemple de recurs i molt utilitzat és el
conegut “OpenOffice” que permet crear documents sense llicencia ni registres, i
es poden compartir i modificar per part dels usuaris.
En conclusió la creació de materials educatius propis és una
molta bona opció per a educar als infants d’una manera alternativa i més
inclusiva. Per tant, és molt important saber dissenyar aquests materials de
manera correcte, ja que d’això dependrà l’aprenentatge dels nostres alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada